Hey, Ik ben Nathalie. 

 

In juni 2005 behaalde ik het diploma ‘bachelor in de toegepaste psychologie'. Met mijn diploma in handen, maar zonder ervaring en met veel naïviteit startte ik mijn loopbaan binnen de CLB-wereld. In mijn rugzak bakken vol goesting, enthousiasme en interesse in het werken met kinderen en ouders. In het clb bleef ik echter op mijn honger zitten, aangezien ik een vooral adviserende/doorverwijzende of diagnosticerende functie had. 
 

Ik wou meer...

 

Ik wou kinderen/volwassenen gaan begeleiden. Een diepergaande connectie maken. Hulp bieden in het groeiproces van anderen. 

 

Leergierigheid, zelfontwikkeling, blijven groeien zijn mijn innerlijke krachten. Dus besloot ik in september 2019 om mij te laten bijscholen tot cliëntgerichte spelcounselor. De gedachte 'nooit af te zijn' zorgt ervoor dat ik me voortdurend blijf bijscholen alsook mezelf in vraag blijf stellen door het volgen van intervisie en supervisie. 

 

Ik ben nieuwsgierig naar het gedrag, gedachten en gevoelens van anderen. Welke gedachten spelen achter het uiterlijk zichtbare gedrag. Wat toont dit kind in zijn spel? Wie ben jij? ...

 

Vanuit mijn nieuwsgierigheid wil ik jou (het kind, de volwassene) leren kennen. Iedereen, die bij me langs komt in de praktijk, accepteer ik onvoorwaardelijk. ‘Je mag zijn wie je bent.’ 

Ik wil jouw zorgen voelen.
Ik wil jou bijstaan in jouw zoektocht naar hoe het anders kan.

nieuwe inzichten
nieuwe vaardigheden.

zodat jij kan groeien

DSC_8371.jpg

 

Binnen mijn praktijk bied ik jou de ruimte om jezelf te herontdekken. Ik sta je bij waar nodig. Mijn praktijk straalt de nodige rust uit zodat jij je ten volle kan focussen op jezelf. Ruimte krijgen zodat er ruimte binnen jou vrijkomt, zodat je opnieuw kan groeien. Dit betekent dat ik jouw tempo volg. Waar worstel je mee? Wat loopt zo moeilijk? Wat krijg je niet verwerkt?

 

Opnieuw verbinding maken met jezelf, of opnieuw verbinding tussen ouder en kind: dit zijn mijn doelstellingen. Wie ben ik? Wat zijn mijn behoeftes? Wat zorgt ervoor dat ik op die manier reageer? Wie is mijn kind? Wat wil mijn kind vertellen? Hoe moet ik reageren op mijn kind? Hoe kan ik mijn kind begrijpen?