Groepstraject Zelf-beheer

Voel jij je vaak onzeker en bang?​

 

Denk je vaak dat je het niet waard bent en dat het nooit goed genoeg is?

 

Ben je pas tevreden met jezelf als je voldoet aan de verwachtingen van anderen?

Liggen je eigen verwachtingen torenhoog en onbereikbaar?

Voel je je vaak onder druk gezet, door jezelf of anderen?

 

Ben je steeds maar aan het doordoen en lijkt het wel alsof je in cirkels draait?

Reageer je niet zoals je zou willen?

Landschap van de berg

Herken je dit? Situatievoorbeelden:
 

  • Met hoofdpijn eindig jij jouw werkdag. Vlug haal je de kinderen op want er moet nog eten gemaakt worden. Aangezien je wilt dat er een verse maaltijd wordt klaargemaakt, begin je eraan terwijl jouw kinderen huiswerk maken. Tijdens het koken, uitleg geven over de rekenoefening,... voel je de hoofdpijn steeds erger worden. Waarom kan het niet rustig zijn? Na het eten wil je vlug alles opruimen, de kinderen klaarmaken voor bedtijd, nog eens vlug stofzuigen, de was in de wasmachine stoppen,... In je hoofd verlang je zo naar het moment dat iedereen in bed zit en jij languit in de zetel kan liggen. Maar na nog geen 5 minuten in de zetel lig jij al te slapen. Je bent het zo beu om niet te kunnen genieten van een avond. Iedereen lijkt nog een avond te hebben met leuke activiteiten: gaan sporten, netflix kijken, boek lezen,... maar daar kom jij allemaal niet toe. Je wilt zo graag me-time. 
     

  • ‘s Nachts kom je onrustig wakker. In je hoofd ben je al je dossiers aan het overlopen en bedenkt wat er nog allemaal dient te gebeuren. Je ziet de minuten en uren voorbij gaan op het uurwerk. Je raakt in paniek omdat je de slaap maar niet kan vatten, dus sta je op, drinkt wat, schrijft de to do-lijst op, leest een boekje, kijkt wat tv,... Niets lijkt te helpen. Tot je uiteindelijk na een aantal uur toch in slaap geraakt, vlak voor de wekker afgaat. Gevolg is dat jij de dag doodop start.  
     

  • Het is de wekelijkse teamvergadering. Op de agenda staan heel wat dossiers. Je raakt in lichte paniek omdat je schrik hebt dat jij nog wat extra dossiers zal moeten opnemen. En je hebt nu al geen tijd om jouw dossiers goed op te volgen. Elke avond ben je na de werkuren nog aan het werk om rond te geraken. Na de vergadering ben je boos en gefrustreerd. Jouw collega's namen geen enkel dossier op, terwijl jij weer heel wat werk bij hebt. Hoe komt het toch dat jij je altijd laat doen? 

Wil je ontdekken waar dit vandaan komt?

Wil je leren om op een andere manier in het leven te staan?

Wil je jezelf herontdekken en stappen zetten op een nieuwe weg?

Wil je leren loslaten wat niet meer hoeft, en de controle grijpen daar waar het er echt toe doet?

Wil je bewust zelf keuzes kunnen maken? Weten waarvoor je staat? Trouw zijn aan jezelf?

Hoe het zou kunnen zijn...

Stel je voor dat je opnieuw momenten van intens geluk kan ervaren. Luidkeels meezingen in de auto, samen dansen met je kinderen, verlangend uitkijken naar het etentje met je partner,... Genieten staat weer voorop, want je voelt dat je meer tijd hebt. Je slaapt beter, piekert minder waardoor je meer energie hebt overdag. Je kan liefdevol grenzen stellen vanuit het besef wat jij belangrijk vindt.

Heb je vaak het gevoel de enige te zijn
die met deze gedachten en gevoelens worstelt?

beeld-youre-not-alone.jpg

Wat mag je verwachten?

Samen met een kleine groep gelijkgezinde vrouwen, komen we 6 keer samen, en nemen we je mee op jouw eigen pad naar positieve verandering aan de hand van creatieve opdrachten, gesprekken en oefeningen. De focus ligt op jouw eigen proces, je haalt uit elke sessie net dat wat je nodig hebt om weer een stapje verder te komen. En dit doe je niet alleen, de groep is er om je te motiveren en te steunen.

Waar gaat het door?

De Praktijk
Oostrozebekestraat 114
8770 Ingelmunster

Wanneer komen we samen?

Telkens op dinsdag van 19u30 tot 21u30.
Op deze dagen: 19/04, 03/05, 17/05, 31/05, 14/06, 28/06

Investering?

€ 390,- per deelnemer

Wie zijn we?

foto-sara-pollet.jpg

Sara Pollet

DSC_3668.jpg

Nathalie Ledoux

Aan het einde van het traject
 

  • weet jij wat jouw gevoelens en gedachten zijn. Je leert jezelf opnieuw kennen. 

  • weet jij waarom je bepaald gedrag stelt en hoe je ermee om kan gaan. 

  • weet jij waarom je veelvuldig ligt te piekeren en hoe je dit kan veranderen. 

  • weet jij wat belangrijk voor je is. 

  • weet jij hoe je bewust keuzes kan maken. 

  • weet jij hoe je op een verbindende en liefdevolle manier kan communiceren over jouw gevoelens en behoeften. 

  • heb je nieuwe oplossingen ontdekt. 

  • ben je liever voor jezelf.